2011. február 1., kedd

Zsebpénz és csaták

A cím félreérthető, nem zajlanak nálunk csaták a zsebpénz körül :) Marci hetente 100 forintot kap, nem hordja magánál, és különben sincs az iskolában büfé, ahol elszórhatná butaságokra. Így aztán gyűlik-gyűlik egy kis köcsögben, amit tőlem kapott kölcsön erre a célra. Plusz ha néha kap segítségért vagy szülinapra, névnapra egy kis pénzt, azt is beleteszi, és időnként kitalál valamit, amire gyűjti.  Persze néha megkíván valamit, aminek a kedvéért kivesz a pénzéből, de ez nem gyakori, és nem butaságokat vesz. Meg is szoktuk beszélni, ha szeretne egy 900 forintos újságot a vacak műanyag játék kedvéért, amit mellé csomagolnak, hogy ha kicsit még vár, tesz a 900 forinthoz egy kicsit, akkor egy sokkal értelmesebb könyvet vehet azon a pénzen. Ez most csak egy példa volt, kisautót is vett már, vagy Regőnek névnapra fürdőjátékot. 
A téli szünet utáni első héten azzal jött haza, hogy az iskolában megint könyveket lehet rendelni, és ő szeretne egyet a zsebpénzéből. Elsőre megijedtem, hogy biztos valami vacak, amiről azt gondolná, hogy én nem veszem meg neki, de nem: a Híres csaták a világtörténelemből című könyvről volt szó, erről:



3D-s képek is vannak benne, és hozzácsomagoltak egy 3D-s szemüveget. Én is jónak találtam, mondtam is Marcinak, hogy ezt szívesen megveszem neki, nem is volt drága, de ő ragaszkodott hozzá, hogy ő szeretné kifizetni. Végül belementem, és nagyon büszke voltam rá, hogy a saját döntése alapján erre szeretné költeni az összegyűjtött zsebpénze egy részét :) Ma érkezett meg a könyv, tényleg nagyon szép és okos ismeretterjesztő, Marci nagyon örül neki.

4 megjegyzés:

  1. :)Ügyes, okos nagyfiú:)Joggal lehetsz rá büszke...:)

    VálaszTörlés
  2. csatlakozom az előttem szólóhoz :)

    VálaszTörlés
  3. Jó ízlése van a fiadnak ;) És én azt mondom, büszke lehetsz magadra! A te nevelésed! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon okos nagyfiad van, gratulálok! :)

    VálaszTörlés