2011. január 10., hétfő

Konyhatündér

Ha valaki amiatt sajnálkozik, hogy fia lett, mert a fiúkkal nem lehet együtt főzőcskézni, alkotni a konyhában, annak itt az ellenpélda. Marci igazi konyhatündér, biztos, hogy többet segít a konyhában, mint én ilyen idős koromban anyukámnak, pedig én már akkor is lány voltam :D Főleg azt szereti, ha süteményt sütünk, legfőképp pedig azt, ha kézzel kell összegyúrni a tésztáját. Sok receptben szerepel, hogy késes robotgéppel kell összegyúrni vagy kenyérsütőgépben megdagasztani a tésztát - nekünk egyik sincs, de kár is lenne érte, kifejezett örömöt venne el Marcitól. Örömteli program neki, ha mondom, hogy ma sütünk valamit, ha hétköznap találom ki, akkor meg kell várnom, amíg hazaér az iskolából, nehogy nélküle kezdjek el tésztát összeállítani! Mellesleg közben megtanul mérni, kicsit matekozni, számolni, és még a dolog kémiája is érdekli. Nekem pedig öröm, hogy hogy szereti csinálni, és hogy segít. Jön oda, hogy "de mindent én csinálok!" :). Van saját köténye is. Ezt a kuglófot például teljes egészében egyedül állította össze. Néhány kép a cukrászkodásáról:
Croissant-t ken tojással:
 

A tésztás kezeket, habverőket le is kell nyalni :)

Vakondtúrás-torta készítése:

Mézeskalács-gyúrás:

És a legutóbbi, a kuglófsütés és -kóstolás:

2 megjegyzés:

  1. Hát, én sem panaszkodhatok, mert Dani is konyhatündér :) Remélem 7 évesen olyan ügyes lesz, mint Marcid!

    VálaszTörlés
  2. imádom :)))
    egyébként pasik a legjobb séfek úgyis :)

    VálaszTörlés